28 Nisan 2016 Perşembe

Hicran Teyzenin Ayaklarına Kapandım

Annemim arkadasi Hicran Teyze yillardir bize ara ara misafirlige gelir, annemle cay kahve icerler, dedikodu yaparlardi. Ilkokulda okurken bu muhabbetlerden canim cok sikilirdi ve genelde sokaga cikar oynardim. Ortaokula geldigimde ise Hicran Teyze'yi gordugumde icimde garip bir kipirti olmaya basladi. Orta yasli kadin kocasinin da hali vakti yerinde oldugu icin kendini koyvermemis, aksine giyimine kusamina ozen gosteren biriydi. Misafirlige hep kendi terlikleri veya temiz ayakkabilari ile gelirdi. Boyle ayakkabilari annemde gormuyordum, o yuzden cok ilginc geliyordu.

Bir ogleden sonra Hicran Teyze yine misafirlige gelmisti, ben de misafir odasina onlarin yanina gelmis, Hicran Teyzenin bakimli ellerine, tirnaklarina, ayaklarina bakip, bir hos oluyordum. Aksama dogru annem dedi ki, "ay Hicran, kusura bakma canim, bizim kiz birazdan okuldan cikacak, ben onu alip geleyim, sen biraz otur." 

Annem ufak kardesimi almaya gitmek icin cikinca Hicran Teyze ile misafir odasinda yalniz kaldik. "Eee, anlat bakalim, okul nasil gidiyor," dedi. Titrek sesle bir seyler geveledim. Surekli yere bakiyordum. "Ay sen ne utangac bir cocuksun ayol, niye oyle?" deyip bir kahkaha ativerdi. 

Dayanamadim, ayaga kalktim. Bir iki adim atip, Hicran Teyze'nin onune geldim. Sonra dizlerimin uzerine coktum. Gozlerimi ayaklarindaki uzun topuklu terliklere dikmistim. Kadin sok olmus, ne yapacagini bilememis, hayretle beni izliyordu.

"Ne kadar guzel," dedim. Ve aylardir hayalini kurdugum o guclu ayakbileklerine ilk kez dokundum. 

Kadin ilk anin sokunu uzerinden attiktan sonra, kendine geldi. Benim gibi ortaokulda, biyiklari yeni terleyen bir gencten korkacak degildi ya. Bu oyun hosuna gitmisti belli ki. Hic bir sey demedi. Hatta ayaklarini biraz daha yuzume yaklastirdi...

Kendimden gecmistim. Ayaginin uzerindeki bronz teni oksuyordum. Daha da egildim, kadinin onunde yerlere cokmustum. Kopek gibi ayakparmaklarini kokluyordum. Uzun ayaktirnaklari burnuma, dudagima batiyordu. "Op," dedi.

Opmeye basladim. Hicran Teyzenin icinde bambaska bir kadin uyandi. Bir ayagi ile kafami diger ayagina bastiriyordu. Arada bir kafami ufak ufak tekmeliyordu. "Boylesiniz iste erkekler, kopeksiniz," deyip bir kahkaha ativerdi.

"Hicran teyze..." diye bir ic gecirdim... Ayagini kaldirip terligin altini yuzume surmeye basladi. Guluyordu. Ayaginin altini opup yalamaya basladim. Kafami ayagiyla hafifce yana itip, "annen gelir simdi, git otur yerine..." dedip bir kahkaha atti. "Aferin, cok hosuma gitti."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder